Försäljning till minderåriga
För att få handla på seacomfort.se behöver du vara 18 år eller äldre, alternativt ha målsmans tillåtelse att ingå köp.
Beställningar gjorda av minderåriga utan målsmans medgivande är ej giltiga.
Priser
Normalt gäller våra priser under hela 2020. Endast omständigheter som vi inte kan råda över, t ex momshöjningar, valutaförändringar, mm kan få oss att höja priset under året.
För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. Moms ingår med 25% i samtliga priser.
Fraktkostnader
Fraktkostnad inom Sverige debiteras med 120kr till självkostnadspris.
Vid postförskottsbetalning tillkommer 59 kr, vid beställning mot faktura eller delbetalning är avgiften 59 kr. Vid betalning med bankkort/kreditkort eller vid förskottsbetalning tillkommer inga övriga avgifter.
Om du inte uppger ett mobilnummer för SMS-avisering tillkommer 8 kr, pga att transportören tar ut en avgift av oss för brevavisering.
Beställer du för minst 8000 kr så bjuder vi på frakten!
Leveranstid
Vår strävan är att leverera din order så snabbt som möjligt. Om det du har beställt finns i vårt lager så har du varorna inom 3-7 dagar. Om varorna inte finns i vårt lager, bevakar vi din order och levererar så snart vi kan. Vid eventuell leveransförsening meddelas du eller får en delleverans. Vill du inte vänta kan du givetvis avbeställa. För Gotland och Norra Sverige tillkommer några transportdagar.
Postpaket
Vi levererar din beställning med "Postpaket" från Schenker eller Posten. Det innebär att du hämtar paketet på ditt närmaste postkontor, eller på Postens/Schenkers utlämningsställe / terminal, när du har tid. Om du har valt postförskott som betalningssätt, betalar du dina varor kontant eller med kontokort på utlämningsstället. (Frakt tillkommer, se rubrik Fraktkostnader ovan)
Leveransvillkor (Postförskott)
Din order levereras komplett mot postförskott. Tillkommande kostnader inom Sverige är; fraktkostnad, se rubrik Fraktkostnader nedan och postförskottsavgift f.n. 59 kr.
Leveransvillkor (Kortbetalning)
Din order levereras komplett mot kortbetalning.
När du betalar med kort på www.seacomfort.se hanterar www.payex.se din betalning för att den ska ske på ett säkert sätt. Betalningen sker då genom en säker anslutning och med ett säkert system som uppfyller alla internationella säkerhetskrav. DIBS är certifierade enligt säkerhetsstandarden PCI DSS sedan 2005.
Av säkerhetsskäl accepterar vi endast betal- och kreditkort utgivna i de nordiska länderna.
Tillkommande kostnader inom Sverige är; fraktkostnad, se rubrik Fraktkostnader nedan.
Leveransvillkor (Faktura)
Din order levereras komplett mot faktura med 15 dagars betalningstid. Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditkontroll på kunden. Vid val av faktura som betalningsmetod tillkommer en fakturaavgift på 59 kr inklusive moms.
Klicka här för att se aktuella köpvillkor.
Vår fordran överlåtes vid Fakturaköp till Klarna AB
Leveransvillkor (Delbetalning)
Det finns två olika delbetalningssätt. Det ena är ett kontoalternativ där du betalar minst 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden. Det andra alternativet är att delbetala till en fast månadskostnad i 3, 6, 12, 24 eller 36 månader, vilket blir valbart när du handlar för över 1000 kr. Beloppet att betala beräknas då utifrån den valda betalningstakten. Aviavgift om 39 kr tillkommer på båda alternativen.
Vår fordran överlåtes vid Delbetalningssköp till Klarna AB.
Tips & Info vid Distanshandel
Ni kan handla för mindre summor direkt via postorder, men notera följande: Postförskott och Fraktavgifter kan i sådana fall bli en betydande del av den totala köpesumman. För att förhindra detta kan ni t.ex. överväga att gå samman ett par personer och göra er beställning gemensamt.
Köptrygghet och returrätt
Ibland blir det fel och inte riktigt som man har tänkt sig. Du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Varan får naturligtvis inte vara använd. Vid retur eller byte skall du kontakta Sea Comfort Sweden för information om hur du går till väga. Seacomfort.se återbetalar pengarna till dig inom 14 dagar från att vi fått tillbaka dina returnerade varor. Kostnaden för returfrakten står du själv för, den dras av på det återbetalade beloppet.
Varan förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades , eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.
Returadressen är: Sea Comfort Sweden, Söderleden 28, 587 31 Linköping. Var noga med att bifoga en kopia på fakturan alternativt ett följebrev med dina kontaktuppgifter.
Om vi får tillbaka paket som ej blivit uthämtade inom 14 dagar, förbehåller sig Sea Comfort Sweden rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på totalt 195 kr.
Ångerrätt
Konsument har på sätt som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Sea Comfort Sweden lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten är ej tillämplig för företag.
Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Sea Comfort Sweden telefon 070 779 9556 eller e-post info@seacomfort.se
Varan förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från Sea Comfort Sweden, eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.
Returadressen är: Sea Comfort Sweden, Söderleden 28 58731 Linköping. Var noga med att bifoga en kopia på fakturan alternativt ett följebrev med dina kontaktuppgifter.
Reklamationer
Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Kontakta Sea Comfort Sweden för information om hur du går tillväga, telefon 070 779 9556 eller
e-post info@seacomfort.se
Reklamationsrätten är enligt Konsumentköplagen 3 år.
Fakturan/Kvitto som medföljer paketet är ditt garantibevis. Alla våra produkter har minst 1 års garanti. Garantin omfattar ej transportkostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Har du som kund fått en produkt fellevererad eller en produkt som är trasig, står Sea Comfort Sweden för returkostnaden. Kontakta då oss för instruktion om hur returen ska ske.
Transportskada
Vid transportskadad leverans, kontakta kundtjänst för vidare hantering. Om skadan på paketet syns utvändigt vid utlämning, vill vi att utlämningsstället skrivet ett intyg på skadan som du får med dig och som kan skickas till oss vid hanteringen av skadan.
Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att artikel kan utgå ur sortimentet. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Vi reserverar oss för eventuella pris- och korrekturfel.
Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Sea Comfort kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
I vissa fall behöver vi dock lämna ut personuppgifter till våra partners. Det gäller när du betalar med kort, då hanterar www.payex.se din kortbetalning för att den ska ske på ett säkert sätt och när du betalar mot faktura eller delbetalning, då får www.klarna.se del av dina personuppgifter.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall kundtjänst via ett mail till info@seacomfort.se
Saknar du någonting?
Vi har tillgång till avsevärt fler artiklar än vad som visas i webbshoppen. Om du saknar någonting eller känner dig osäker på vilken produkt du ska välja, så tveka inte att höra av dig. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig till ett lyckat köp
Sea Comfort Sweden
Söderleden 28, 587 31 Linköping
Telefon : 011-4703060
E-post: info@seacomfort.se
Butikens öppettider
Onsdag : 18:00 - 20:00
Fredag : 14:00 - 17:00
© Sea Comfort Sweden